Wednesday, August 19, 2009

BN membisu. Zahid menikus...

Dua cabaran keras oleh YB Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS bagai panahan halilintar buat BN.


Pertama kepada media yang melaporkan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai mendakwa ahli Umno tidak masuk syurga agar mengemukakan rakaman penuh kenyataan beliau untuk membuktikan kebenaran.


Ke duanya terhadap Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi untuk berdebat mengenai isu pembatalan lesen guaman sivil calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya keci Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Rohaizat Othman.


Salahuddin memberi tempoh 24 jam kepada naib presiden UMNO itu untuk memberikan jawapan sama ada beliau bersedia menyahut cabaran itu. Bahkan beliau berkata : “Malam ini saya cabar untuk berdebat satu lawan satu dengan Zahid. Saya nak dedahkan tentang calon BN yang bertanding pada pilihan raya itu,” katanya pada ceramah di Permatang Tok Kandu di sini, malam tadi.
Rakyat sememangnya ternanti-nanti apakah cabaran debat tersebut bersahut atau sebaliknya. Apa lagi di saat rakyat Malaysia masih terasa marah ekoran pertemuan Zahid dengan Ehud Barak (Israeil) di tengah-tengah pertempuran berterusan di antara rakyat Palestin dengan golongan Yahudi tersebut.
Jika Zahid menikus, sahlah beliau ibarat seekor ayam jantan. Kokoknya berdegar-degar tapi ekornya terpalit tahinya sendiri... Apa puncanya.... Lu pikir la sendiri..

1 comment:

Anonymous said...

Zahid tu memang pengecut. Gadai maruah agama dan bangsa. Buat apa dok kalut pi mengadap si bangsat Yahudi tu... Kecik-kecik tak nak mati, dah besar menyusahkan orang je.. poooooorah.