Tuesday, August 4, 2009

Kezaliman Yang Semakin Mencengkam Rakyat Malaysia...

Terkepung. Pasrah dengan janji Allah....


Dizalimi. Muga kesabaran dan kecekalan menjadi pakaianmu...


Diganasi. Ya Allah. Sabarkanlah sahabat kami ini dengan kekuatan imannya...


Momentum kebangkitan rakyat jelas sekali menggambarkan angin perubahan yang kian hebat melanda negara. Perubahan kepimpinan yang kini diterajui oleh Najib langsung tidak mempu menghalang arus deras yang bergerak.

Bermula dengan tumbangnya 5 kerajaan negeri dalam PRU 12 yang lalu sehinggalah kepada siri pilihanraya kecil yang bertali arus tanpa henti semuanya merosakkan prestasi dan reputasi UMNO, BN dan kepimpinan mereka. Kecuali Batang Ai yang komited secara membabi buta dengan BN, selebihnya menyepak dan menyiku ke arah BN. Bukan hanya ke arah Pak Lah tapi juga ke dahi Tok Jib. Mahyuddin bagai tidak dipandang oleh rakyat meskipun cuba mengemudi pengundi dengan sekejap berwatak imam, sekejap berimej koboi, sesekali menampilkan mesra rakyat dan kadang-kadang tak tau apa nak dibuat...

PRK Permatang Pasir akan terus menghantui Najib. Bebanan yang pastinya akan digalas oleh timbalannya tidak mungkin mampu mengalihkan laluannya melainkan ke jalan mati. Bagaikan seorang teman yang terhimpit di dinding, FRU menerkam ke arahnya dari segenap penjuru. Dia standby untuk dibelasah. Dia pasrah dengan ketentuan Ilahi. Namun dia ada Allah. Yang menjanjikannya syurga jika ditakdirkan dia gugur syahid. Tetapi BN tidak mungkin begitu. Dia dihimpit oleh amarah rakyat yang membuak. Rakyat akan jatuhkan hukuman mandatori kepada mereka. Menunggu waktu dan tarikh bila ajalnya BN yang akan diumumkan sendiri oleh pengemudinya.

Lantas, inilah masanya untuk kita memulakan urusniaga. Bukan senang untuk meruntuhkan BN lantaran ianya bangunan tua yang agak lama. Foundationnya mungkin kuat meskipun sudah mula mereput. Biarlah kita pastikan runtuhnya itu secara serentak. Menyembah bumi. Biarlah dia belajar bagaimana sakitnya bila berada dibawah. Seorang rakan yang ditekan lehernya dengan lutut ke bumi oleh SB & polis yang tidak berakhlak dan berada itu pasti akan bangkit kembali untuk melihat sekelilingnya. Memandang dan mencari, mengecam dan mengenalpasti SB-SB dan polis-polis yang mengkhianatinya. Pasti terdetik di jiwanya sesuatu yang kita tidak jangkakan.

Begitulah dengan kerajaan BN yang ada. Mereka menunggu masa untuk berhadapan dengan pemangsa yang selalu mereka khianati. Kerajaan yang tidak pernah memohon maaf di atas kesalahan mereka. Kerajaan yang tegak di atas kesombongan, keangkuhan, kezaliman, keceluparan dan sesekali membunuh mangsanya dengan kejam.

Ayuh ! Bersiapsiagalah untuk menghadapi mereka melalui jalan yang kita sepakati....

No comments: