Tuesday, September 8, 2009

5,000 Undi Pos Di Bagan Pinang.

Lebih kurang 5000 undi pos tentera di Bagan Pinang perlu tuntut hak mereka. Banyak peralatan usang yang digunakan yang membahayakan nyawa para pejuang tanahair kita.

Antaranya kenderaan perisai Condor yang berusia lebih 20 tahun yang tidak sesuai digunakan pada zaman ini. Ini diakui sendiri oleh Panglima Tentera Darat.

Kerajaan menangguhkan penggantian Condor ini atas alasan kekurangan dana. Sedangkan Condor adalah pengangkutan yang paling penting dan terbanyak dalam tentera.

Condor pula dikatakan semakin tidak sesuai dalam peperangan moden hari ini disebabkan perisai kenderaan itu agak nipis dan gagal mengekang tembakan dari roket seperti yang pernah berlaku semasa peristiwa di Pasar Bakaara, Somalia, pada Oktober 1993, apabila beberapa buah kereta perisai Condor Malaysia musnah dan seorang pemandunya terbunuh. (Panglima Tentera Darat Jen Tan Sri Muhammad Ismail Jamaluddin)

Begitu juga jaket kalis peluru yang tidak sesuai digunakan oleh anggota tentera kita. Bangkitlah anggota tentera di Bagan Pinang tuntut hak anda untuk mempertahankan diri sendiri ketika bertempur dengan peralatan yang terkini.

No comments: