Monday, December 21, 2009

Jangan Terleka Dalam Perjuangan...

Sebahagian daripada perwakilan yang menghadiri Konvensyen Pakatan Rakyat, 2009


Anggota PAS diingatkan agar sentiasa bersiap siaga dalam menghadapi musuh menjelang PRU ke 13. Kelibat mereka ada di mana-mana. Lantas memerlukan persiapan rapi, rohani dan jasmani, minda dan semangat, iltazam dan perpaduan yang semuanya terangkum dalam bai'ah perjuangan yang disebutkan oleh Imam Syahid Hassan Al Banna.

Kita perlu hadamkan kefahaman kita terhadap rukun bai'ah. Sepuluh perkara yang dinyatakan : Faham, Ikhlas, Beramal, Berjuang bersungguh-sungguh, Pengorbanan, Taat, Tetap Pendirian Berasaskan Prinsip, Bersih Dari Fahaman Yang Menyeleweng, Persaudaraan dan Memberikan Kepercayaan menjadi asas kukuh dan teras kepada pembentukan sesebuah jamaah Islam.

Kita juga diajar untuk menghormati perjanjian. Mengkhianatinya bukanlah amalan kita meskipun ianya melibatkan golongan bukan muslim. PAS adalah wadah yang berpegang kepada janjinya kerana PAS dibentuk berteraskan agama. Kini PAS disegani kawan dan lawan. Mereka tidak mengabaikan PAS meskipun kita hanya dipinggiran. Perak lambang keyakinan manusia, meskipun berbeza agama, bangsa dan partinya namun PAS diiktiraf dan diMBkan.

Biarpun sekadar berkainpelaikat, tanpa kot dan talileher yang gah menjalar, namun keupayaan PAS menerajui Kelantan sekitar 20 tahun lamanya pastinya meleburkan rasasangsi manusia terhadap Islam. Tok Guru al Mursyidul Am menjadi idola dan kebanggaan rakyat Malaysia. Di samping Tuan Guru Presiden yang berjaya membersihkan Terengganu dari cengkaman bid'ah UMNO yang kerasukan syaitan. Kepimpinan yang sebaris dengan tokoh-tokoh gerakan Islam antarabangsa meletekkan kepimpinan PAS dipuncak harapan.

Semuga Konvensyen Pakatan Rakyat akan menyemarakkan lagi daya juang kita... Selamat Berjuang....

No comments: