Monday, October 5, 2009

Pemimpin UMNO Lidah Bercabang....Jom ziarah Dato' Aziz.

Insiden pada hari penamaan calon terus menerobos ke benak pemikiran rakyat. Banyak yang bertanya saya kenapa penyokong PAS berkelakuan demikian. Mengganyang 2 tokoh berbadan sasa dalam UMNO sehingga Azeez jeneral Putera UMNO terpaksa mendekam di wad. Saya hairan kenapa Dato' Azeez tak melawan sedangkan badannya tak sekerdil calon yang diaraknya. Sekali ditempiknya saja orang pasti ganjak ke belakang. Tengok badannya saja sudah menakutkan, tengok mata lagi menggerunkan.... Apa lagi kalau tengok dia marah dan mengamuk pasti mengerikan.

Soalnya betul ke dia dipukul. Sehingga lebam-lebam pulak tu. Tengkok pun dah kena pasang penyenggal. Kata Tengku Adnan, Setiausaha Agung UMNO, Dato' Azeez telah ditumbuk sembilan kali sehingga bengkak. Biarpun provokasi itu dicetuskan oleh penyokong PAS dan pada masa yang sama penyokong-penyokong Barisan Nasional (BN) pun ada yang hendak menerpa tetapi kita ini tertib, kita kata jangan.

Wahhh, sopannya dato'. Takkan dato' lupa perangai orang-orang dato' bahkan pemimpin-pemimpin kanan UMNO pun semua orang tau. Masing-masing ada fail. MBF katakan...

Lepas penamaan calon tu, orang nampak Azeez tu OK je.... Rasanya orang masih ingat kelibat dato' kat PRK Kuala Terengganu..... Kot ya pun nak berlakun biarlah real sikit.

1 comment:

orangjauh said...

Kes bos putra umno ni dah jadi cerita lawak. Janganlah datok wat malu geng mat rempik. Kata anak sorang kawan,tak nampak kena pukulpun..dah memang tengkuk dia besar..bukan nak mengata tapi itu yang nyata..