Thursday, February 5, 2009

Rampasan Kuasa : BN Perak Seperti Fatah Di Palestin

Sejarah mencatatkan bagaimana rakyat Palestin memilih HAMAS sebagai wakil mereka untuk membentuk kerajaan melalui proses demokrasi. Pemilihan Ustaz Ismael Haneyeh sebagai Perdana Menteri amat membanggakan rakyat. HAMAS berjaya membentuk rakyatnya hidup aman dan damai sehingga hak masyarakat non muslim turut dilindungi. Bahkan PM Palestin itu turut mengarahkan agar gereja dijaga dengan rapi untuk memastikan keselamatan penganut kristian beramal tatkala Yahudi menyerang di awal pemerintahannya.

Amerika terus menggerakkan operasi jahat mereka dengan mewujudkan gerakan penentangan melalui proksidan rakan kongsinya Fatah. Suasana aman bertukar menjadi tegang. Huru hara dicetuskan. Angka korban meningkat. Siri rundinganang yang dipersetujui dilanggar secara biadap. Akhirnya Fatah bertindak merampas kuasa secara ganas. HAMAS berundur ke Ghaza untuk menyusun strategi di samping terus bertindak sebagai kerajaan yang bertakhta di hati rakyat.

Modus operand itu kini diciplak BN. Mereka cuba bermain api dengan rakyat. Mereka cuba menobatkan seorang lagi Mahmud Abbas. Mereka lupa air mata rakyat akan terus membasahi bumi Perak. YAB Dato' Seri Ir. Mohd Nizar Jamaludin tetap bertakhta di hati rakyat Perak sebagaimana Ismail Haneyeh di sisi rakyat Palestin.

No comments: